Op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jil Meegdenburg - WaarBenJij.nu Op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jil Meegdenburg - WaarBenJij.nu

Op plaats van bestemming!

Door: Jil

Blijf op de hoogte en volg Jil

29 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Nou zo'n laatste week gaat dan toch opeens best snel! Met hulp van Roald is het uiteindelijk gelukt om de koffer dicht te krijgen en onder de 23 kilo te houden (dit probleem herhaald zich jaarlijks geloof ik haha). Het vliegtuig begon al met een uur vertraging omdat er een aantal ( waaronder die van mij) stoelen dubbel geboekt waren, paniek en ergernis in het vliegtuig! Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal goed gekomen en had ik een comfortabele plek bij de nooduitgang, daar heb je toch wat meer beenruimte! Naast mij kwam een bijzondere jongen te zitten, Surinaams, met kaal hoofd en achter bovenop een lang plukje, een gouden tand en die begon de vlucht maar eens met een biertje. Uiteindelijk heeft die op wonderbaarlijke wijze 14 blikjes bier weten te bemachtigen tijdens de vlucht ( hoe dat kan snap ik ook niet). Toen hij vervelend werd en het cabinepersoneel er last van ging krijgen, was het natuurlijk al te laat. Gelukkig waren we toen snel op de luchthaven van Suriname. Aankomst: regen en hitte! Na een tijdje op mijn koffer te hebben gewacht, daarna richting het taxibedrijf wat mij naar mijn verblijfsadres zou brengen. We zaten met 10 man in een busje, koffers erbij en toen op weg naar Paramaribo. Ondertussen keek ik scheel van de honger en was ik totaal gesloopt. Het was in Suriname iets van 19:00..dus voor Nederlandse begrippen (02:00) had ik er al een aardige dag opzitten. Volgens mij is er ongeveer één grote weg van het vliegveld naar Paramaribo, auto's rijden hier links, en het stuur zit rechts, net als in Engeland en de toeter is hun beste vriend:P. Ik moet zeggen dat ik toch wat in shock was van de toch wel krotte huisjes waar we langs reden. Je denkt dan dit is een leegstaand vervallen krot, maar dan hangt er toch gewoon was buiten! Het verschil tussen armoe en rijkdom is groot, verderop staat dan een wat groter huis met een groot hek erom. Ik was blij toen we na een klein uurtje rijden in Paramaribo aankwamen, zette die chauffeur me dus eerst gewoon op een heel verkeerd adres af! Gelukkig kwamen er twee mensen zeggen dat ik waarschijnlijk fout was, dus hup weer in het busje en twee straten verder was ik na een lange dag op de plek van bestemming.
Ik werd daar opgewacht door de huisbaas, een hele vriendelijke man, maar wel wat langdradig en langzaaaaaaam:P dus ik kreeg een uitleg die ongeveer een uur bedroeg, terwijl ik alleen maar aan een bed en eten kon denken!
De kamer en het huis zijn schoon en netjes, het bed ligt wat hard en ik zit aan de doorlopende weg, dus het slapen vannacht liet nog wat te wensen over! Constant auto's met harde muziek die langs rijden. Vanochtend maar vroeg opgestaan, spullen uitgepakt en vol goede moed even naar een wat grotere supermarkt een blokje verderop gelopen. Een stoep kennen ze hier niet echt, je loopt gewoon door het zand. Nou ik heb het geweten, man wat zweten! Het is hier vrij benauwd, hoge luchtvochtigheid, dus ik moet nog even acclimatiseren haha!
En toen.....Nederland-Mexico! Ik ben met een huisgenootje naar een café gegaan waar superveel Nederlandse mensen zaten. Gelukkig bleef het gezellig met op het nippertje toch de winst! Er zat een Surinaamse man naast mij, die werd echt helemaal gek, trok zijn shirt uit en begon die rond te zwaaien haha, maar het was een gezellige middag (hier was het om 13 uur). Nu weer thuis en even dit verhaaltje getypt. Morgen mijn eerste stagedag, ik moet me 07:30 melden bij het bureau buitenlandse stagiaires, ik hoop dat het allemaal goed geregeld is en dat ik dan een beetje van de reis ben bijgekomen.

Jullie horen van mij! (Ik zal ook nog wat foto's proberen toe te voegen!)

Liefs uit Paramaribo xxx

  • 29 Juni 2014 - 21:52

    Mark Van Meegdenburg:

    Hey Jil, ze hebben in de tropen niet voor niets een tempo dat iets lager ligt dan in onze contreien! Snel aampassen. Don't woory man, be happy!

  • 29 Juni 2014 - 22:01

    Hans En Linda:

    Hallo Jil,
    wat een reis, spanning en sensatie.
    Leuk dat je wat maatjes hebt gevonden waarmee je een gezellige wedstrijd hebt gekeken. Uiteraard was de winst het belangrijkst. Zijn je huisgenootjes een beetje gezellig?
    Probeer lekker te slapen en morgen een fijne eerste dag gewenst.
    Een tipje, probeer kalmpjes te acclimatiseren.
    (Nederland heeft dat ook gedaan)
    Tot mails.

  • 29 Juni 2014 - 22:02

    Kim Wiessenberg:

    Leuk Jil om dit te lezen! Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen!

  • 29 Juni 2014 - 22:50

    Maxime:

    Lekker bezig jil! Klinkt goed en gezellig. Succes morgen en dat lawaai 's nachts wen je snel genoeg aan. Heb je geen eten in het vliegtuig gekregen? Of was het gewoon te kleine portie voor jou? Doe een beetje rustig aan en bruin maar een beetje bij! Liefs

  • 29 Juni 2014 - 23:21

    Jennifer:

    Hoi jil!
    Jemig wat een reis heb je achter de rug! Maar heel fijn om te horen dat je goed bent aan gekomen :)
    Wat tof dat je daar naar de wedstrijd kon kijken. God wat was het spannend.
    Nou lekker bij komen van de reis en heel veel succes en plezier op je eerste stage dag.
    Gr jen :)

  • 29 Juni 2014 - 23:31

    Tom:

    Leuke reis! Even een paar versnellingen lager dan went het vanzelf.
    Wel fijn voor jouw dat je je eten zo van de boom kunt pakken.
    Gr. Carla, Tessa en Tom

  • 29 Juni 2014 - 23:42

    Larissa:

    Tjonge wat een reis heb je achter de rug! Gelukkig nu lekker op je eigen plekje! En wat een wedstrijd zeg... Waarschijnlijk heb je de filmpjes wel op Facebook gezien. Heel veel succes morgen! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Xx

  • 30 Juni 2014 - 08:37

    Jolanda:

    Goed te horen dat je met wat bobbeltjes bent aangekomen. Succes met je eerste dag. Groetjes Jolanda

  • 30 Juni 2014 - 14:49

    Hanna:

    Pff wat een lange en vermoeiende reis moet dat geweest zijn. Hopelijk kom je snel wat bij en verloopt alles soepel op je stage. Auto's langs je raam went snel weet ik uit ervaring en anders zijn er altijd nog oordopjes:)
    Liefs Hanna

  • 30 Juni 2014 - 18:35

    Anne:

    Geniet ervan Jil, even acclimatiseren en dan volle bak genieten! Heel veel plezier en op naar een onvergetelijk avontuur!
    Liefs Anne

  • 01 Juli 2014 - 20:17

    Zusan:

    Fijn dat je goed bent aangekomen Jil, maar wat een reis!! Ben benieuwd hoe je eerste stagedagen waren :). Heel veel succes en plezier daar!!!! Liefs, Zusan

  • 02 Juli 2014 - 14:21

    Oma Dirkje:

    Fijn dat je reis zo goed is verlopen. Ik hoop dat je eerste dag ook goed bevallen is. Zijn er al meer stagiaires gearriveerd ? Naast je werk geniet ook van de leuke dingen !
    Veel groetjes en een kus van oma Dirkje !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jil

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 10219

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 24 Augustus 2014

Coschappen in Paramaribo!

Landen bezocht: